`
Projekty Unijne Biuletyn Informacji Publicznej Epuap Projekty PL Facebook Twitter

Odbiór mostu na Dłubni w Młodziejowicach

Komisja odbiorowa zakończyła swoją pracę i tym samym proces budowy nowego mostu w ciągu drogi powiatowej nr 2155K. Most powstał na rzece Dłubni w Młodziejowicach, gminie Michałowice, zastępując poprzedni wyeksploatowany obiekt i kładkę dla pieszych.

Inwestycja rozpoczęła się w styczniu 2025 r. i przebiegała zgodnie z planem. Pierwszy odbiór częściowy wykonanych robót odbył się pod koniec lutego 2025 r. Do tego czasu wybudowano kładkę tymczasową, rozebrano dotychczasowy most, wykonano 14 pali żelbetowych o średnicy 80 cm każdy, posadowionych na głębokości 8 m, które wzmacniają grunt i pozwalają na jego bezpieczne obciążenie nowym obiektem mostowym. Rozpoczęła się budowa ustroju nośnego
z belek sprężonych. Pod koniec kwietnia 2025 r. odbyło się betonowanie płyt przejściowych obiektu i na początku maja stan zaawansowania wszystkich wykonanych prac wynosił ok. 80 %. Odbiór techniczny nowego obiektu mostowego na rzece Dłubni zakończył się pozytywnie i w nocy z 13/14 czerwca 2025 r. został on otwarty dla ruchu pojazdów, w tym komunikacji miejskiej. Jednak wokół mostu wykonywane były jeszcze prace przy umacnianiu skarp, rozbierano też tymczasową kładkę dla pieszych i porządkowano teren. Wszystkie prace zostały wykonane i ostatecznie zakończone oraz odebrane.

Wartość zadania wynosi 2 787 457,00 zł. Inwestycji przyznane zostało dofinansowanie
w wysokości 1 828 319,86 zł zł z rezerwy subwencji ogólnej na rok 2025 Ministerstwa Infrastruktury. Pozostałe koszty pochodziły po połowie z budżetów Powiatu Krakowskiego i Gminy Michałowice.

Budowa mostu na rzece Dłubni jest częścią większej inwestycji, podzielonej na: rozbudowę drogi powiatowej relacji Michałowice-Książniczki-Raciborowice, na odcinku 570 m, która zakończyła się w 2024 r. oraz projekt i budowę mostu na rzece Dłubni, która kończy się w czerwcu 2025 r. Oprócz nowego mostu kierowcy i piesi zyskali poszerzoną jezdnię do 6 m, chodnik po jednej stronie, przejścia dla pieszych i pobocze po drugiej stronie drogi. Przebudowane zostały zjazdy oraz istniejące elementy odwodnienia, sieć wodociągowa i dojazdy. Koszt tych prac wynosi ok. 8 mln 193 tys. zł. Na inwestycję przyznane zostało także dofinansowane ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg w wysokości 4 092 000 zł.

Data publikacji:
Kategoria: Aktualności, Inwestycje, Utrudnienia czasowe