Powstaje chodnik wzdłuż DP 2155K w Młodziejowicach i Michałowicach

Prace przy przebudowie kolejnego odcinka drogi powiatowej nr 2155K o długości ok. 1,52 km w Młodziejowicach i Michałowicach rozpoczęły się w marcu 2025 r. Aktualnie oprócz budowy kanału technologicznego trwa już budowa chodnika. W ubiegłym tygodniu został złożony wniosek o wydanie decyzji ZRID czyli zezwolenia na realizację nowego mostu.
Droga powiatowa nr 2155K w gminie Michałowice całkowicie się zmienia na wygodniejszą i bezpieczniejszą. Jesienią 2024 r. zakończyła się rozbudowa DP 2155K (w km 1+538 do km 2+108), na odcinku 570 m w Młodziejowicach. Poszerzona została jezdnia do 6 m, wybudowany chodnik po jednej stronie, przejścia dla pieszych i pobocze po drugiej stronie drogi. Przebudowano zjazdy, istniejące elementy odwodnienia, sieć wodociągową i dojazdy.
W styczniu 2025 r. rozpoczęła się budowa nowego mostu na rzece Dłubni. Tu prace trwają.
W marcu 2025 r. rozpoczęły się roboty związane z przebudową kolejnego odcinka drogi i budową drugiego mostu.
Zakres przebudowy drogi powiatowej nr 2155K o długości obejmuje:
- poszerzenie jezdni drogi powiatowej wraz z wymianą warstwy ścieralnej nawierzchni,
- przebudowę skrzyżowania drogi powiatowej nr 2155K (ul. Podedworze) z drogą powiatową nr DP2157K (ul. Dąbrowskich),
- przebudowę skrzyżowań drogi powiatowej nr 2155K z drogami gminnymi:
– w miejscowości Michałowice: z drogą gminną nr DG600456K (ul. Nad Dłubnią),
– w miejscowości Młodziejowice: z drogą gminną nr DG600474K (ul. Stoczki), - budowę chodnika o szerokości 2,00 – 2,70 m, wykonanie poboczy utwardzonych kruszywem,
- budowę chodnika łączącego projektowaną inwestycję z istniejącym utwardzonym poboczem drogi krajowej nr 7 na działce nr 177 obr. 06 Michałowice,
- budowę przejść dla pieszych przez jezdnię drogi powiatowej nr 2155K, drogi powiatowej nr 2157K, drogi gminnej nr 600456K oraz drogi gminnej nr 600474K,
- przebudowę istniejących zjazdów indywidualnych i publicznych wraz z dojściami do furtek (przebudowa zjazdów zostanie objęta odrębnym postępowaniem administracyjnym),
- budowę elementów odwodnienia powierzchniowego, w tym rowów odwadniających i przepustów drogowych,
- rozbiórkę elementów betonowych i istniejących konstrukcji nawierzchni,
- budowę kanału technologicznego, oznakowania drogowego oraz elementów bezpieczeństwa ruchu i elementów odwodnienie podziemnego (kanalizacji deszczowej),
- zabezpieczenie istniejących sieci gazowych, sieci elektroenergetycznych, napowietrznych sieci telekomunikacyjnych i doziemnych kabli telekomunikacyjnych,
- budowę oświetlenia przejść dla pieszych,
Umowa z wykonawcą była w lipcu 2024 r. i została podzielona na dwa zadania:
- pierwsze, to część drogowa, dla której aktualnie wykonywane są roboty,
- druga to część mostowa, dla której przygotowywana jest dokumentacja projektowa.
Koszt realizacji części drogowej wynosi prawie 11 mln 275 tys. zł. Inwestycja otrzymała dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg w wysokości: 8 688 000 zł
Koszt realizacji nowego mostu wyniesie: 3 905 000,00 zł. Zakończenie inwestycji planowane jest w czerwcu 2026 r.
