Rozpoczęła się przebudowa kolejnego odcinka DP 2155K w Młodziejowicach i Michałowicach

W marcu 2025 r. rozpoczęła się przebudowa drogi powiatowej nr 2155K, na odcinku o długości ponad 1,5 km (w km od 0+050 do km 1+518) w miejscowościach Michałowice i Młodziejowice, od wycinki drzew kolidujących z inwestycją. Trwają prace przy budowie kanału technologicznego. Jest to kolejny odcinek DP 2155K, który zostanie przebudowany.
Jesienią 2024 r. zakończyła się rozbudowa DP 2155K (w km 1+538 do km 2+108), na odcinku 570 m w Młodziejowicach Poszerzona została jezdnia do 6 m, wybudowany chodnik po jednej stronie, przejścia dla pieszych i pobocze po drugiej stronie drogi. Przebudowano też zjazdy, istniejące elementy odwodnienia, sieć wodociągową i dojazdy. W styczniu 2025 r. rozpoczęła się budowa nowego mostu na rzece Dłubni. Prace trwają.
Zakres przebudowy drogi powiatowej nr 2155K o długości ok. 1,52 km obejmuje:
- poszerzenie jezdni drogi powiatowej wraz z wymianą warstwy ścieralnej nawierzchni,
- przebudowę skrzyżowania drogi powiatowej nr 2155K (ul. Podedworze) z drogą powiatową nr DP2157K (ul. Dąbrowskich),
- przebudowę skrzyżowań drogi powiatowej nr 2155K z drogami gminnymi:
– w miejscowości Michałowice: z drogą gminną nr DG600456K (ul. Nad Dłubnią),
– w miejscowości Młodziejowice: z drogą gminną nr DG600474K (ul. Stoczki), - budowę chodnika o szerokości 2,00 – 2,70 m, wykonanie poboczy utwardzonych kruszywem,
- budowę chodnika łączącego projektowaną inwestycję z istniejącym utwardzonym poboczem drogi krajowej nr 7 na działce nr 177 obr. 06 Michałowice,
- budowę przejść dla pieszych przez jezdnię drogi powiatowej nr 2155K, drogi powiatowej nr 2157K, drogi gminnej nr 600456K oraz drogi gminnej nr 600474K,
- przebudowę istniejących zjazdów indywidualnych i publicznych wraz z dojściami do furtek (przebudowa zjazdów zostanie objęta odrębnym postępowaniem administracyjnym),
- budowę elementów odwodnienia powierzchniowego, w tym rowów odwadniających i przepustów drogowych,
- rozbiórkę elementów betonowych i istniejących konstrukcji nawierzchni,
- budowę kanału technologicznego, oznakowania drogowego oraz elementów bezpieczeństwa ruchu i elementów odwodnienie podziemnego (kanalizacji deszczowej),
- zabezpieczenie istniejących sieci gazowych, sieci elektroenergetycznych, napowietrznych sieci telekomunikacyjnych i doziemnych kabli telekomunikacyjnych,
- budowę oświetlenia przejść dla pieszych,
Umowa z wykonawcą, firmą Interviatech podpisana była w lipcu 2024 r. i została podzielona na dwa zadania:
- pierwsze, to część drogowa, dla której aktualnie wykonywane są roboty,
- druga to część mostowa, dla której przygotowywana jest dokumentacja projektowa.
Oznacza to, że powstanie także kolejny nowy most na rzece Dłubni.
Koszt realizacji części drogowej wynosi prawie 11 mln 275 tys. zł. Inwestycja otrzymała dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg w wysokości: 8 688 000 zł
Koszt realizacji nowego mostu wyniesie: 3 905 000,00 zł.
