`
Projekty Unijne Biuletyn Informacji Publicznej Epuap Projekty PL Facebook Twitter

Przebudowa nawierzchni jezdni DP 2128K w m. Rudawa i Pisary

OPIS ZAKRESU I SPOSOBU PROWADZENIA

Przebudowa nawierzchni jezdni drogi powiatowej nr 2128K

w m. Rudawa oraz 2129K w miejscowości Rudawa i Pisary gmina Zabierzów na odcinku w km 0+050 do 0+452, na dp 2128K i na odcinkach od 0+517 do 1+400, od 1+450 do 2+155, i 3+223 do 3+615 na dp 2129K

Zakres robót obejmował przebudowę nawierzchni jezdni drogi powiatowej nr 2128K
w m. Rudawa oraz 2129K w miejscowości Rudawa i Pisary gmina Zabierzów na odcinku w km 0+050 do 0+452, na dp 2128K i na odcinkach od 0+517 do 1+400, od 1+450 do 2+155,
i 3+223 do 3+615 na dp 2129Km. Przebudowa polegał na: wymianie nawierzchni jezdni bitumicznej(szerokości ok 5.5-6m) wraz z odnowieniem pobocza z kruszywa (szerokości 0,75m) wymianą istniejącego ścieku przykrawężnikowego z kostki betonowej (ściek szerokości 20 cm kostka holland 8cm), wymiana istniejącego krawężnika betonowego 20x30x100 oraz przebudowa istniejącego chodnika z kostki betonowej w zakresie wymiany obrzeża 8x25x100 i nawierzchni z kostki (behaton 6cm). Dodatkowo podczas wykonywania odtworzenia warstw jednych została zastosowana siatka zapobiegająca spękaniom nawierzchni co pozwoliło na podniesienie parametrów użytkowych nawierzchni jezdni dróg powiatowych. Zakres prac został przeprowadzony na działkach drogowych o nr ewidencyjnym 398, 712,701/1 w Rudawie, nr 1, 108, 244, w Pisarach gmina Zabierzów. Przeprowadzenie prac nie spowodowało żadnej zmiany w dotychczasowych stosunkach gruntowo-wodnych. Wody z powierzchni jezdni odprowadzane są powierzchniowo i poprzez nadane spadki poprzeczne i podłużne kierowane do urządzeń odwadniających (rowy, wpusty deszczowe i kanalizacja deszczowa Prace polegały wyłącznie na wymianie istniejącej infrastruktury na nową z zastosowaniem siatki stalowej pokrytej emulsją, w związku z powyższym zmieniona została dotychczasowa niweleta drogi, pozostałe parametry takie jak długości czy też szerokości korpusu drogowego nie uległa zmianie. Dodatkowo Podczas wykonywania prac związanych z przebudowa chodnika zostały wzmocnione warstwy podbudowy chodnika.

Roboty związane z wymianą nawierzchni chodnika i drogi powiatowej nr 2128K
i 2129K w całości prowadzone były w granicach pasa drogowego i nie spowodują zmiany geometrii drogi zarówno w przekroju poprzecznym jak i podłużnym. Przedmiotowe drogi po przebudowie posiadają nawierzchnie bitumiczną o zmiennej szerokości ok 6,00 m. Na na odcinku przebudowy zrealizowano chodnik z kostki betonowej (szerokości ok 2 m) w zakresie wymiany kostki oraz obrzeży i krawężników betonowych.

W ramach zadania została wyfrezowana istniejąca nawierzchnia z asfalto-betonu, mechanicznie zautomatyzowanymi frezarkami, na odcinku ok 2,4 km (cała szerokość)

  • po usunięciu starych zniszczonych warstw jezdnych (Ścieralna i wyrównawcza) zostanie wykonana warstwa profilująca tj. pozycja kosztorysowa:
  • Wykonanie warstwy wyrównawczej z BA AC16W ułożonej na oczyszczonym i skropionym emulsją szybko-rozpadową podłożu (75kg/m2) (cała szerokość). Kolejno zastosowano pozycję: Wykonanie siatki stalowej typu ciężkiego do wzmacniania nawierzchni drogowych wytworzonej z ocynkowanego drutu stalowego wraz z mocowaniem siatki w sposób ciągły przy pomocy warstwy półpłynnej slurry seal na bazie zmodyfikowanej emulsji bitumicznej, zastosowanie tego typu rozwiązania pozwoliło podnieść parametry użytkowe przebudowywanej drogi powiatowej do wymaganych parametrów. Po zastosowaniu wzmocnienia odtworzono w miejscu istniejącej
  • nowa warstwa jezdnia z betonu asfaltowego w dwóch warstwach zagęszczanych mechanicznie.

Wykonanie warstwy wyrównawczej z (AC16W -4cm-wyrównawcza) wg pozycji kosztorysowej:

  • Wykonanie warstwy wyrównawczej z BA AC16W ułożonej na oczyszczonym i skropionym emulsją szybko-rozpadową podłożu (100kg/m2) (cała szerokość) i
  • Wykonanie nawierzchni z betonu asfaltowego o uziarnieniu AC 11S, warstwa ścieralna
    gr. w-wy 4 cm z uprzednim oczyszczeniem i skropieniem emulsją szybkorozpadową wraz z uszczelnieniem jezdnia

Po zrealizowana robót bitumicznych wzmocniono i uzupełniono istniejące pobocza drogowe poprzez uzupełnienie poboczy w dwóch warstwach, kruszywem 0/63mm, tłuczniem i frezem bitumicznym stabilizowanym mechanicznie, grubości sumarycznej 20cm.

Zrealizowano również wymagane roboty brukarskie w zakresie:

  • Ustawienia krawężników betonowych o wymiarach 20x30cm na ławie betonowej c16/20 o objętości 0,084 m3 z oporem, z betonu i podsypce 3cm. piaskowej 1:4 i 10cm ławie żwirowej v=0,035m3/m,
  • Ustawienie obrzeży betonowych za chodnikiem o wymiarach 30×8 cm na ławie z betonu C16/20 obj. 0,03m3/m
  • Ułożenie nawierzchni chodnika z kostki betonowej wibroprasowanej, szarej (Behaton), grub. 6 i 8 cm, ułożonej na 3cm podsypce cem-piaskowej 1:4 lub wysiewce wraz z wypełnieniem spoin piaskiem (kostka bezfazowa) wraz z wykonaniem wymaganej podbudowy z kruszywa.

Niemniej istotnym elementem realizacji inwestycji były roboty związane z poprawą bezpieczeństwa drogowego zrealizowano roboty związane m. in. z:

  • malowanie linii krawędziowych) farba chlorokauczukowa- (mechanicznie)
  • wykonano piktogramy znaków z masy plastycznej
  • wykonano montaż punktowych elementów odblaskowych najezdniowych oraz aktywnych punktowych elementów odblaskowych
  • dokonano korekty i wymiany istniejących znaków drogowych pionowych poprzez montaż tablic IIgen.(wymiana istniejących znaków na nowe
  • folia II g wraz z uchwytami do znaków i wymiana słupków stalowych do znaków z rur stalowych, barierek drogowych i urządzeń .

Zakres przebudowy pomimo znacznego skomplikowania logistycznego
i technologicznego został zrealizowany z dotrzymaniem wymogów technicznych i wszelkich rygorów technologicznych. Umowa została zawarta w dniu 27.09.2022 r.
Plac budowy przekazano protokolarnie w dniu 28.09.2022.
Zgłoszenie do odbioru robót przez wykonawcę nastąpiło w dniu 14.11.2022
Zadanie zostało protokolarnie odebrane 23 listopada 2022r.

Wartość zakontraktowanych robót wyniosła 4 187 378,73 zł

Zadanie udało się zrealizować dzięki dofinansowaniu z Rezerwy Subwencji Ogólnej Budżetu Państwa w kwocie 1 750 000,00.
Pozostałe środki zostały zabezpieczone w ramach budżetu Powiatu Krakowskiego oraz ze środków gminy Zabierzów.

 

Data publikacji:
Kategoria: Aktualności, Inwestycje