Trwają roboty budowlane przy budowie trzech rond i wiaduktu w Batowicach
Już od kilku tygodni można zaobserwować postępy w budowie układu drogowego składającego się z trzech rond, łącznika i wiaduktu drogowego budowanego nad czynną linią kolejową Kraków –Warszawa. Zadanie to przejął do realizacji od gminy Zielonki w 2019 roku Zarząd Dróg Powiatu Krakowskiego. Przedsięwzięcie jest realizowane na terenie Powiatu Krakowskiego (gmina Zielonki) i Miasta Krakowa.
Aktualnie realizowana jest budowa zbiornika retencyjnego (obiekt inżynieryjny wielkości sali gimnastycznej) w bezpośrednim sąsiedztwie gazociągu wysokiego ciśnienia.
Stopień zaawansowania tego obiektu wynosi ok. 50%.
Niebawem rozpoczną się prace związane z budową ronda w ciągu dróg powiatowych DP2156K i DP2293K.
W ramach inwestycji przewiduje się:
- budowę wiaduktu nad terenem kolejowym,
- budowę i rozbudowę układu drogowego – budowa drogi pomiędzy skrzyżowaniem Piasta-Kołodzieja z ul. Powstańców, a DP 2156K i DP 2293K o długości ok. 1081 m,
- budowę chodnika o długości ok. 738 m,
- budowę ścieżki rowerowej o długości ok. 1068 m,
- budowę 2 zatok autobusowych,
- rozbudowę skrzyżowania Piasta Kołodzieja z ul. Powstańców na rondo turbinowe „Południowe”,
- budowę nowego ronda turbinowego „Północnego” w miejscowości Batowice,
- budowę „Wlotu Wschodniego” łączącego rondo „Północne” z drogą gminną 601495K,
- budowę ronda „małego” na DP 2156K i DP 2293K
- przebudowę i rozbudowę ul. Piasta Kołodzieja i ul. Powstańców oraz DP 2156K i DP 2293K na odcinkach dojazdowych do projektowanych rond,
- budowę nowych i przebudowę istniejących zjazdów indywidualnych i publicznych wraz z przepustami,
- budowę kanalizacji deszczowej zamkniętej oraz budowę rowu szczelnego stanowiącego kanalizację otwartą o długości ok. 1080 m,
- budowę zbiornika retencyjnego wraz z przepompownią,
- budowę i przebudowę oświetlenia drogowego o długości ok. 1081 m,
- przebudowę sieci uzbrojenia terenu (sieć teletechniczna, sieć elektroenergetyczna, kabli sterowania ruchem kolejowym, linii potrzeb nietrakcyjnych, sieci wodociągowej, sieci gazociągu wysokiego ciśnienia),
- rozbiórkę istniejących obiektów – wiat garażowych/budynków gospodarczych, ogrodzeń,
- montaż urządzeń BRD w tym wyświetlaczy prędkości i przejść aktywnych oraz separatorów ruchu.
Realizacja projektu powinna zakończyć się na przełomie 2021/2022 roku.
Wykonawcą inwestycji jest Przedsiębiorstwo Inżynieryjne IMB-Podbeskidzie.
Zamawiającym i realizującym zadanie jest Zarząd Dróg Powiatu Krakowskiego.
Kilka zdjęć z inwestycji w galerii.