`
Projekty Unijne Biuletyn Informacji Publicznej Epuap Projekty PL Facebook Twitter

Rozbudowa drogi powiatowej na odcinku od granicy miasta Krakowa do skrzyżowania z drogą wojewódzką w Balicach przy Autostradzie A4 wraz z budową mostu na rzece Rudawa w Szczyglicach i oświetlenia – Etap I

Tytuł projektu

Rozbudowa drogi powiatowej na odcinku od granicy miasta Krakowa do skrzyżowania z drogą wojewódzką w Balicach przy Autostradzie A4 wraz z budową mostu na rzece Rudawa w Szczyglicach i oświetlenia – Etap I

Beneficjent

Powiat Krakowski

Charakterystyka

Przedmiotem zadania jest wykonanie projektów i zrealizowanie na ich podstawie kompletnych co do niezbędnego asortymentu robót budowlanych w ciągu drogi powiatowej od granicy administracyjnej miasta Krakowa do skrzyżowania z drogą wojewódzką. Na tym odcinku drogi zostanie zaprojektowany i wykonany obiekt mostowy wraz z dojazdami w nowej lokalizacji. Zostaną także zaprojektowane i wykonane chodniki, niezbędna kanalizacja , oświetlenie drogi oraz wszelkie roboty towarzyszące.

Cele projektu

Projekt ma na celu zagospodarowanie przestrzeni dla rozwoju infrastruktury aglomeracyjnego transportu kołowego zintegrowanego z transportem rowerowym, ale przy zachowaniu zasad zrównoważonego rozwoju gospodarczego i ochrony środowiska wartościowych terenów Gminy. Realizacja inwestycji związanej z modernizacją drogi powiatowej nr 2205K oraz rozwojem sieci dróg rowerowych przyczyni się także do zachowania wszystkich walorów tak gospodarczych jak i przyrodniczych Gminy, które przy wzmagającym się ruchu pojazdów, pogarszającym się stanie powietrza atmosferycznego i zanieczyszczeń z transportu i hałasu są zagrożone.

Przedsięwzięcie spowoduje zatem następujące korzyści społeczne i ekonomiczne:

  • uzyskanie dostępności i dojazdu,
  • integrację różnych gałęzi transportu,
  • zmniejszenie strat czasu i redukcję czasu podróży,
  • zmniejszenie kosztów ruchu i kosztów utrzymania drogi,
  • poprawę bezpieczeństwa ruchu użytkowników,
  • zmniejszenie obciążenia istniejących dróg i skrzyżowań,
  • podwyższenie komfortu jazdy,
  • wpływ na rozwój terenu i tworzenie sieci połączeń sprzyjających rozwojowi,
  • wpływ na rozwój turystyki,
  • stworzenie powiązań funkcjonalnych pomiędzy gminami KrOF,
  • pobudzenie aktywności gospodarczej miejscowości usytuowanych wzdłuż drogi,
  • stworzenie szans dobrego eksponowania walorów zabytkowych i przyrodniczych obszaru,
  • promocję Gminy
  • poprawę jakości powietrza atmosferycznego.

Planowane efekty

Dzięki realizacji projektu zostanie usunięte istniejąca przeszkoda w postaci „wąskiego gardła na obiekcie mostowym w miejscowości Szczyglice na rzece Rudawa. Zostanie zmieniona organizacja ruchu z wahadłowego na pełen ruch w obu kierunkach, co spowoduje skrócenie czasu przejazdu. Ma to duże znaczenie w związku z faktem, iż przebudowywana droga jest jednym z najważniejszych dojazdów do Międzynarodowego Lotniska w Balicach. Wdrożenie przedmiotowego projektu w sposób bezpośredni przyczyni się do poprawy jakości życia mieszkańców obszaru oddziaływania inwestycji, podniesie wizerunek regionu oraz wpłynie na zwiększenie możliwości rozwojowych gminy, przyczyni się do wzrostu ekonomicznej aktywności regionu oraz jego atrakcyjności dla inwestorów, turystów biznesowych, jak również mieszkańców. Na korzyści wynikające z realizacji projektu składają się korzyści ekonomiczne (w rozumieniu ograniczeń kosztów społecznych kosztów) oraz finansowe dla Wnioskodawcy (w rozumieniu ograniczeń kosztów finansowych). Bezpośrednie korzyści społeczno-ekonomiczne zarówno dla społeczności lokalnej, jak też dla całego regionu powstałe wskutek wdrożenia projektu będą następujące: zmniejszenie czasu podróży, poprawa komfortu podróżowania (w tym dla osób niepełnosprawnych), zmniejszenie kosztów eksploatacji pojazdów, zmniejszenie liczby zdarzeń drogowych, co oznacza poprawę bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego, ograniczenie emisji zanieczyszczeń, zmniejszy się uciążliwość transportu (hałas, drgania). Zwiększeniu ulegnie efektywność funkcjonowania komunikacji zbiorowej oraz poprawi się jej wizerunek.

Docelowe paramenty drogi osiągnięte dzięki realizacji projektu

  • klasa drogi: Z zamiejska
  • prędkość projektowa: 50 km/h
  • dopuszczalne obciążenie nawierzchni: 100 kN/oś
  • ilość jezdni: 1
  • szerokość jezdni: 6,0 m
  • szerokość pasa ruchu: 3,0 m
  • szerokość chodnika L/P min: 2,20 m
  • szerokość ścieżki rowerowej: 2,00 m
  • skrajnia pionowa: 4,60 m
  • kategoria ruchu: – KR-4
  • długość odcinka drogi około 2335 m.

Finansowanie projektu

Wartość całkowita projektu: 6 481 300,00 zł, w tym :

  • z budżetu Unii Europejskiej: 3 218 734,54 zł
  • wkład własny Powiatu krakowskiego i gminy Zabierzów: 3 262 565,46 zł

Projekt dofinansowany jest w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020, Oś 7 Infrastruktura transportowa, Działanie 7.1 Infrastruktura drogowa, Poddziałanie 7.1.2 Drogi subregionalne – ZIT z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

Termin rzeczowego i finansowego zakończenia realizacji projektu: 30-10-2020 r. i może ulec zmianie.

 

Data publikacji:
Kategoria: Projekty współfinansowane ze środków UE