`
Projekty Unijne Biuletyn Informacji Publicznej Epuap Projekty PL Facebook Twitter

IR-2 Przejazd po ograniczonych tonażowo odcinkach dróg powiatowych lub/i gminnych na terenie powiatu krakowskiego (ZEZWOLENIA, IDENTYFIKATORY)

PROCEDURA UZYSKANIA IDENTYFIKATORA NA PRZEJAZD PO OGRANICZONYCH (ZNAKAMI DROGOWYMI B-18 i/lub B-5) ODCINKACH DRÓG POWIATOWYCH I/LUB GMINNYCH PUBLICZNYCH

IDENTYFIKATORY SĄ WYDAWANE DLA PRZEDSIĘBIORCÓW ŚWIADCZĄCYCH USŁUGI TRANSPORTOWE WG ZŁOŻONEGO WNIOSKU ZAWIERAJĄCEGO MARKĘ POJAZDU I NR REJESTRACYJNY.

NIE PODANIE WYŻEJ WYMIENIONYCH DANYCH, POWODUJE ROZPATRZENIE WNIOSKU NEGATYWNIE – TZN. BRAK ZGODY NA PRZEJAZDY.

ZEZWOLENIA NIE SĄ WYDAWANE (BO NIE MOGĄ) W TRYBIE PRZEWIDZIANYM DLA DECYZJI ADMINISTRACYJNYCH, DLATEGO:
1. Nie przysługuje odwołanie do SKO (Samorządowego Kolegium Odwoławczego), WYŁĄCZNIE SKARGA DO WOJEWÓDZKIEGO SĄDU ADMINISTRACYJNEGO.
2. Nie obowiązują terminy określone w KPA (Kodeks Postępowania Administracyjnego).

Wydawanie zezwoleń (identyfikatorów) to czynność materialno – techniczna, która jest elementem zarządzania ruchem na drogach i wynika z art. 10 ust. 5 ustawy Prawo o ruchu drogowym.


Wydanie Identyfikatora (zezwolenia na przejazd) możliwe jest tylko w przypadku, gdy organizacja ruchu dopuszcza taką możliwość tzn. gdy pod znakiem drogowym B-18 lub B-5 jest zawieszona tabliczka z treścią: „NIE DOTYCZY POJAZDÓW ZA ZEZWOLENIEM STAROSTY”, „NIE DOT. POJAZDÓW ZA ZGODĄ ZDPK”.


Jeżeli takiej tabliczki nie ma informację o konieczności jej umieszczenia otrzymuje Wnioskodawca w treści Identyfikatora – jest to wówczas zgoda na modyfikację stałej organizacji ruchu.

Ograniczenia tonażowe w powiecie krakowskim, na drogach powiatowych (mapka, plik png, rozmiar ok. 35 Mb)

Wykaz i numery obiektów mostowych

Zarządzenie Starosty Krakowskiego w sprawie wydawania identyfikatorów stanowiących zezwolenia na ruch pojazdów ciężarowych po ograniczonych odcinkach dróg powiatowych

Wymagane dokumenty:
Wniosek musi zawierać:

  • Nazwę podmiotu, firmy i adres (nr telefonu, email) przedsiębiorcy oraz osoby wykonującej transport w jego imieniu, (termin ważności identyfikatora – od dnia wydania wynosi do ok. 1 miesiąca, przy złym stanie technicznym drogi lub obiektu mostowego następuje odmowa jego wydania)
  • od dnia wydania do ok. 2 miesięcy jeśli jest wydany na „okaziciela”, do 1 roku w przypadku podania rejestracji samochodu na którą jest wydany wniosek
  • masę całkowitą pojazdu z ładunkiem (masa własna pojazdu + masa ładunku),
  • naciski na poszczególne osie pojazdu oraz odległości osi pojazdu między sobą,  w przypadku zespołu pojazdów dane te podaje się odrębnie dla pojazdu silnikowego i przyczepy, w tym naczepy  – wg załącznika do wniosku, dane te są niezbędne jeżeli trasa prowadzi przez most, wiadukt czy przepust,
  • markę, typ, numer rejestracyjny pojazdu + przyczepy (naczepy),
  • w przypadku dróg gminnych pozytywną opinię właściwego zarządcy drogi tj. wójta lub burmistrza (jeżeli pod opinią podpisuje się pracownik urzędu gminy podpis musi być opatrzony treścią „Z up. Wójta ….”).

potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej (82 zł za wydanie zezwolenia, 41 zł za jego przedłużenie),

–  czytelny szkic, fragment planu powiatu z naniesioną trasą przejazdu oraz wskazanie nr działki docelowej/obrębu – umożliwiająca sporządzenie opinii przez specjalistę ds. obiektów mostowych oraz Inspektorów drogowych ZDPK.

Przy dołączaniu trasy przejazdu proszę korzystać z ogólnodostępnych programów mapowych i funkcji typu WYZNACZ TRASĘ.

Schematy dróg zamieszczone są na stronie internetowej http://zdpk.krakow.pl preferowane mapy z podziałem na rejony nadzoru.

Braki w wymaganych dokumentach powodują pozostawienie sprawy bez rozpoznania.

ZDPK może zażądać od wnioskodawcy dostarczenia dodatkowych dokumentów wynikających z indywidualnego charakteru sprawy:

  1. kopii ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowę obiektu lub zgłoszenia budowy albo wykonania robót właściwemu organowi administracji architektoniczno- budowlanej (np. zaświadczenie o braku sprzeciwu wobec zgłoszenia zamiaru wykonania robót budowlanych, wydane przez właściwy organ)
  2. oświadczenia o odbywającej się uroczystości/imprezie, o posiadanej decyzji na korzystanie z dróg w sposób szczególny/ zatwierdzony projekcie czasowej organizacji ruchu
  3. w przypadku spółki cywilnej kopii umowy spółki zarejestrowanej we właściwym Urzędzie Skarbowym;
  4. dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do nieruchomości, w którym prowadzona jest działalność gospodarcza (dotyczy zezwoleń na wjazd wydawanych w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą).

WNIOSEK o wydanie identyfikatora

Załącznik do wniosku na przejazdy pojazdów po ograniczonych odcinkach dróg powiatowych (naciski na osie pojazdu i odległości osi od siebie) – wyłącznie w przypadku gdy trasa przejazdu prowadzi po obiektach mostowych

Opłaty:  Opłata skarbowa 82 zł za wydanie 1 szt. identyfikatora (zezwolenia) dla pojazdu, 41 zł ja przedłużenie ważności zezwolenia.Opłata skarbowa jest płatna na konto Urzędu Gminy ZielonkiSantander Bank Polska S.A.
Al. Jana Pawła II 17, 00-854 Warszawa

Nr konta:
78 1090 1665 0000 0001 5832 1240

Uwaga nowy numer konta

Miejsce złożenia dokumentów Punkt Obsługi Klienta
Termin i sposób załatwienia:  max. 60 dni – wydanie identyfikatora (zezwolenia), lub odmowa wydania.
Termin rozpoczyna swój bieg od dnia złożenia kompletu dokumentów. Czas na realizację wniosku jest uzależniony od jego złożoności (liczba tras) oraz od czytelności wniosku oraz jego kompletności np. brak wniesienia opłaty skarbowej powoduje wstrzymanie wydania zezwolenia, aż do momentu jej wpłaty. Na odmowę wydania zezwolenia mogą mieć wpływ inwestycje prowadzone na trasie wniosku i konieczność ograniczenia w tym rejonie ruchu pojazdów ciężarowych.
Tryb odwoławczy:  Na odmowę wydania identyfikatora służy skarga do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie.
Informacje dodatkowe:  Potrzebne informacje uzupełniające można uzyskać pocztą elektroniczną:
pok@zdpk.net, 12 622 10 10
Zezwolenia wydawane na terenie Miasta Krakowa przez ZDMK ZARZĄD DRÓG MIASTA KRAKOWA
ul. Centralna 53, 31-586 Kraków Zespół Udostępniania Nieruchomości
Procedura ZDMK-12 dostępna tutaj.
Etapy w procedurze wydawania zezwoleń: 1. Złożenie wniosku przez Wnioskodawcę na Dzienniku Podawczym ZDPK (Punkt Obsługi Klienta),
2. Przekazanie poczty z danego dnia do Sekretariatu Dyrektora ZDPK,
3. Zadekretowanie poczty przez Dyrektora do Wydziału Bezpieczeństwa Ruchu,
4. Powrót poczty do POK celem wpisania do systemu informatycznego,
5. Przekazanie poczty do komórki wydającej zezwolenia – Wydział Bezpieczeństwa Ruchu,
6. Zadekretowanie wniosku do osoby odpowiedzialnej za załatwienie sprawy7. Merytoryczne sprawdzenie wniosku pod kątem jego kompletności, spójności, wniesienia opłaty skarbowej itp. przez pracownika Wydział Bezpieczeństwa Ruchu,8. Przekazanie wniosku do inspektora drogowego (zgodnie z trasą przejazdu) oraz do inspektora mostowego (jeżeli na trasie przejazdu są obiekty inżynierskie),
9. Wydanie opinii przez właściwych inspektorów,
10. Jeżeli opinie są pozytywne to następuje przygotowanie projektu zezwolenia, jeżeli opinie są negatywne to następuje przygotowanie pisma odmawiającego wydanie zezwolenia,
11. Sprawdzenie poprawności projektu zezwolenia przez osobę kierującą Wydziałem Bezpieczeństwa Ruchu,
12. Przekazanie zezwolenia do podpisu Dyrektora ZDPK,
13. Wydanie zezwolenia zainteresowanemu lub przesłanie pocztą.
Odbiór zezwoleń: Osobiście lub pocztą. Informację o możliwości odbioru zezwolenia udzielają pracownicy Wydziału Bezpieczeństwa Ruchu telefonicznie. Brak telefonu oznacza, że zezwolenie nie jest jeszcze gotowe.
Ponaglenia:
Uwagi: Kontakt z Wnioskodawcą organu wydającego zezwolenia ułatwia podanie adresu poczty elektronicznej na wniosku lub adres skrzynki EPUAP (Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej).
Data publikacji:
Kategoria: Inżynieria Ruchu, Jak załatwić sprawy