IR-5 Zmiana stałej organizacji ruchu na drodze powiatowej
PROCEDURA ZMIANY STAŁEJ ORGANIZACJI RUCHU NA DRODZE POWIATOWEJ
(zmiana oznakowania, montaż urządzeń BRD takich jak lustra bariery progi itp.)
Z uwagi na fakt, że organizacja ruchu na charakter stały jej zmiana następuje stosunkowo rzadko.
Z uwagi na rozbieżne interesy Wnioskodawców, ostateczna decyzja dotycząca zmiany organizacji ruchu należy do organu zarządzającego ruchem, czyli do Starosty (lub osoby działającej w Jego imieniu).
W sprawach zmiany organizacji ruchu nie obowiązują przepisy KPA (Kodeks Postępowania Administracyjnego).
Cała procedura trwa zazwyczaj od 2 do 3 miesięcy (potrzebna jest zazwyczaj wizja w terenie, niezbędny czas na prace projektowe, uzyskiwanie opinii do projektu od różnych organów (każda jednostka opiniująca ma zwyczajowo czas 1 miesiąca na wydanie takiej opinii), etap zatwierdzenia projektu oraz etap jego wdrożenia).
Przepisy prawne:
- Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym, art. 10 ust. 5,
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem.
Wniosek o zmianę organizacji ruchu formułuje się w dowolnej pisemnej formie i kieruje do Zarządu Dróg Powiatu Krakowskiego (osobiście, pocztą, kurierem).
PROCEDURA (dla wnioskodawców):
Złożenie dwóch egzemplarzy projektów zmiany stałej organizacji ruchu wraz z opinią Zarządcy Drogi (Zarządu Dróg Powiatu Krakowskiego) oraz Komendanta Powiatowego Policji jeśli dotyczy drogi gminnej to opinią Urzędu Gminy, ewentualnie Zarządu Transportu Publicznego jeśli dotyczy przystanków i komunikacji zbiorowej.
IR-5 Zawiadomienie o wprowadzeniu SOR (STAŁEJ ORGANIZACJI RUCHU)