`
Projekty Unijne Biuletyn Informacji Publicznej Epuap Projekty PL Facebook Twitter

Trwają roboty budowlane przy budowie trzech rond i wiaduktu w Batowicach

Już od kilku tygodni można zaobserwować postępy w budowie układu drogowego składającego się z trzech rond, łącznika i wiaduktu drogowego budowanego nad czynną linią kolejową Kraków –Warszawa. Zadanie to przejął do realizacji od gminy Zielonki w 2019 roku Zarząd Dróg Powiatu Krakowskiego. Przedsięwzięcie jest realizowane na terenie Powiatu Krakowskiego (gmina Zielonki) i Miasta Krakowa.

Aktualnie realizowana jest budowa zbiornika retencyjnego (obiekt inżynieryjny wielkości sali gimnastycznej) w bezpośrednim sąsiedztwie gazociągu wysokiego ciśnienia.
Stopień zaawansowania tego obiektu wynosi ok. 50%.

Niebawem rozpoczną się prace związane z budową ronda w ciągu dróg powiatowych DP2156K i DP2293K.

W ramach inwestycji przewiduje się:

  • budowę wiaduktu nad terenem kolejowym,
  • budowę i rozbudowę układu drogowego – budowa drogi pomiędzy skrzyżowaniem Piasta-Kołodzieja z ul. Powstańców, a DP 2156K i DP 2293K o długości ok. 1081 m,
  • budowę chodnika o długości ok. 738 m,
  • budowę ścieżki rowerowej o długości ok. 1068 m,
  • budowę 2 zatok autobusowych,
  • rozbudowę skrzyżowania Piasta Kołodzieja z ul. Powstańców na rondo turbinowe „Południowe”,
  • budowę nowego ronda turbinowego „Północnego” w miejscowości Batowice,
  • budowę „Wlotu Wschodniego” łączącego rondo „Północne” z drogą gminną 601495K,
  • budowę ronda „małego” na DP 2156K i DP 2293K
  • przebudowę i rozbudowę ul. Piasta Kołodzieja i ul. Powstańców oraz DP 2156K i DP 2293K na odcinkach dojazdowych do projektowanych rond,
  • budowę nowych i przebudowę istniejących zjazdów indywidualnych i publicznych wraz z przepustami,
  • budowę kanalizacji deszczowej zamkniętej oraz budowę rowu szczelnego stanowiącego kanalizację otwartą o długości ok. 1080 m,
  • budowę zbiornika retencyjnego wraz z przepompownią,
  • budowę i przebudowę oświetlenia drogowego o długości ok. 1081 m,
  • przebudowę sieci uzbrojenia terenu (sieć teletechniczna, sieć elektroenergetyczna, kabli sterowania ruchem kolejowym, linii potrzeb nietrakcyjnych, sieci wodociągowej, sieci gazociągu wysokiego ciśnienia),
  • rozbiórkę istniejących obiektów – wiat garażowych/budynków gospodarczych, ogrodzeń,
  • montaż urządzeń BRD w tym wyświetlaczy prędkości i przejść aktywnych oraz separatorów ruchu.
     

Realizacja projektu powinna zakończyć się na przełomie 2021/2022 roku.
Wykonawcą inwestycji jest Przedsiębiorstwo Inżynieryjne IMB-Podbeskidzie.
Zamawiającym i realizującym zadanie jest Zarząd Dróg Powiatu Krakowskiego.

Kilka zdjęć z inwestycji w galerii.

Data publikacji:
Kategoria: Aktualności, Inwestycje