`
Projekty Unijne Biuletyn Informacji Publicznej Epuap Projekty PL Facebook Twitter

Rekordowe dotacje z Funduszu Dróg Samorządowych

Rekordowe dotacje z Funduszu Dróg Samorządowych dla Powiatu Krakowskiego na budowę wiaduktu z układem komunikacyjnym w Batowicach i kompleksowy remont drogi Tenczynek – Rudno.

30 sierpnia 2019 r. prezes Rady Ministrów Mateusz Morawiecki zatwierdził listy zadań powiatowych oraz gminnych przeznaczonych do dofinansowania ze środków Funduszu Dróg Samorządowych w 2019 roku dla wszystkich województw na podstawie naboru przeprowadzonego w marcu 2019 roku.

Powiat Krakowski w naborze kwietniowym złożył przygotowane przez Zarząd Dróg Powiatu Krakowskiego dwa wnioski na kwotę bliską 52 mln zł. Obydwa uzyskały maksymalne dofinansowanie.

W województwie małopolskim dofinansowanie otrzymały 222 zadania (w tym 181 zadań gminnych i 41 zadań powiatowych) na kwotę ogółem 314 402 674,43 zł, przewidziane do realizacji w latach 2019-2022. 

Samorządy mogły uzyskać dofinansowanie w wysokości od 50 do 80 % przewidywanych kosztów realizacji zadania. Powiaty oraz miasta na prawach powiatu mogły złożyć 3 wnioski o dofinansowanie, natomiast gminy 2 wnioski.

Najwyżej ocenionym wnioskiem aplikacyjnym w Małopolsce i Polsce jest projekt pn. Budowa drogi powiatowej w km od 0+000 do 0+680, wraz z budową ronda na drodze powiatowej w km 0+680 z przebudową przyległego układu drogowego w km 0+053-0+115 (strona lewa) i w km 0+000-0+053 (strona prawa), ronda północnego w km 0+220 z przebudową przyległego układu drogowego w km 0+000-0+076 (strona prawa), ronda południowego w km 0+122 z przebudową przyległego układu drogowego w km 0+000-0+122 (strona lewa) i w km 0+122-0+210 (strona prawa), w miejscowościach Batowice i Dziekanowice i dzielnicy Nowa Huta, na terenie Powiatu Krakowskiego i Miasta Kraków.

Całkowity koszt realizacji zadania: 40 068 498,17 zł.
Kwota dofinansowania ze środków FDS: 29 322 244,58 zł.
Okres realizacji zadania: X 2019 – X 2021.

W ramach inwestycji przewiduje się:

  • budowę wiaduktu nad terenem kolejowym
  • budowę i rozbudowę układu drogowego – budowa drogi pomiędzy skrzyżowaniem Piasta-Kołodzieja z ul. Powstańców, a DP 2156K i DP 2293K (Gmina Zielonki) o długości ok. 1081 m
  • budowę chodnika o długości ok. 738 m
  • budowę ścieżki rowerowej o długości ok. 1068 m
  • budowę 2 zatok autobusowych
  • przebudowę skrzyżowania ul. Piasta-Kołodzieja z ul. Powstańców na rondo turbinowe „Południowe”
  • budowę nowego ronda turbinowego „Północnego” w miejscowości Batowice
  • budowę „Wlotu Wschodniego” łączącego rondo „Północne” z drogą gminną K601495
  • budowę ronda „małego” na DP 2156K i DP 2293K łączącego projektowaną drogę
  • przebudowę i rozbudowę ul. Piasta-Kołodzieja i ul. Powstańców oraz DP 2156K i DP 2293K na odcinkach dojazdowych do projektowanych rond
  • budowę nowych i przebudowę istniejących zjazdów indywidualnych i publicznych wraz z przepustami
  • budowę kanalizacji deszczowej zamkniętej oraz budowę rowu szczelnego stanowiącego kanalizację otwartą o długości ok. 1080 m
  • budowę zbiornika retencyjnego wraz z przepompownią
  • budowę i przebudowę oświetlenia drogowego na odcinku o długości ok. 1081 m
  • przebudowa sieci uzbrojenia terenu (sieć teletechniczna, sieć elektroenergetyczna, kabli sterowania ruchem kolejowym, linii potrzeb nietrakcyjnych, sieci wodociągowej, sieci gazociągu wysokiego ciśnienia)
  • rozbiórkę istniejących obiektów – wiat garażowych/budynków gospodarczych, ogrodzeń
  • montaż urządzeń BRD, w tym wyświetlaczy prędkości i przejść aktywnych oraz separatorów ruchu.

Zadanie to, początkowo było planowane do realizacji przez Gminę Zielonki w ramach środków UE nie zostało rozpoczęte i dokumentacja została zwrócona do Zarządu Dróg Powiatu Krakowskiego, który pod kierunkiem Łukasza Wróblewskiego Dyrektora Zarządu Dróg Powiatu Krakowskiego zmodyfikował projekt i przygotował z sukcesem wysoko oceniony wniosek aplikacyjny.

 

Drugi z projektów Powiatu krakowskiego to przedsięwzięcie pn. Remont DP 2188K Krzeszowice–Tenczynek-Rudno w km 0+000 – 5+200 polegający na frezowaniu istniejącej nawierzchni warstwy ścieralnej i wiążącej z miejscową wymiana podbudowy; remont istniejącego pobocza, peronów przystankowych oraz odtworzenie zabezpieczenia rowów płytami ażurowymi zlokalizowany na działkach w miejscowości Rudno o nr ew. 539, 214, 148, 80/3, 540/1911/3, 910, 909/6, 743/2 oraz w miejscowości Tenczynek na działkach o nr ew. 1822/2, 1820/2, 1818/2, 1912, 1913, 848/1, 1822/1, 1821, 1820/1,1819, 1818/1, 1817/4.

Całkowity koszt realizacji zadania: 11 117 041,72 zł.
Kwota dofinansowania ze środków FDS: 8 838 037,38 zł.
Okres realizacji zadania: X 2019 – IX 2020.

W ramach inwestycji przewiduje się:

  • wymianę podbudowy
  • wymianę nawierzchni
  • remont pobocza i infrastruktury towarzyszącej
  • budowę dedykowanego oświetlenia przejścia dla pieszych
  • budowę przejścia z wyspą dzielącą (tzw. azylem)                    
  • budowę wyniesionego przejazdu dla rowerzystów       
  • budowę oznakowania aktywnego/sygnalizacji ostrzegawczej na przejściu dla pieszych i przejeździe dla rowerzystów 
  • budowę radaru ze znakiem/tablicą zmiennej treści (aktywną), informującego o prędkości ruchu pojazdów.

Niebawem rozpoczną się procedury przetargowe na wybór wykonawców tych zadań.
Realizatorem i koordynatorem tych dwóch projektów będzie Zarząd Dróg Powiatu Krakowskiego.

 

 

 

 

Data publikacji:
Kategoria: Aktualności, Inwestycje